środa, 16 października 2019

DIETA DLA ZDROWIA NISKI INDEKS GLIKEMICZNY - AGATA LEWANDOWSKA - Recenzja książki

Witajcie

Pojęcie Indeks Glikemiczny zawsze mnie ciekawił. Słyszałam już o nim kilka razy albo, że jakaś potrawa ma go więcej albo mniej. Jednak nigdy nie zagłębiałam się w ten temat.
Jak tylko zobaczyłam książkę Pani Agaty Lewandowskiej Dieta dla zdrowia - Niski indeks glikemiczny to od razu wiedziałam, że muszę ją mieć.
Książka jest ze mną od jakiegoś czasu dlatego mogłam się z nią dobrze zapoznać.
Na szczegóły zapraszam poniżej.

DIETA DLA ZDROWIA NISKI INDEKS GLIKEMICZNY


Publikacja jest bardzo ładnie wydana, piękna kolorowa okładka, która od razu kojarzy się z tematem jedzenia ;) W środku kolorowe strony i równie kolorowe ilustracje.

DIETA DLA ZDROWIA NISKI INDEKS GLIKEMICZNY


Informacje ze strony wydawnictwa:

 
Autorka poradnika w bardzo przystępny sposób objaśnia, czym jest IG, jak policzyć jego wartość w posiłkach i dlaczego powinniśmy dbać o to, by była jak najniższa. Dieta o niskim indeksie glikemicznym to doskonały sposób odżywiania nie tylko dla osób ze schorzeniami takimi jak cukrzyca czy insulinooporność, ale dla wszystkich, którzy chcą cieszyć się zdrowiem i zgrabną sylwetką. 
Z książki dowiesz się między innymi:  

·        Jaki jest indeks glikemiczny poszczególnych produktów?
·        Ile powinien wynosić indeks glikemiczny twoich posiłków?
·        Dlaczego warto stosować dietę o niskim IG?
·        Jak samodzielnie komponować zdrowe i smaczne posiłki?
·        Ile i jak można schudnąć na diecie o niskim IG?
·        Czy warto stosować słodziki?  

W książce oprócz wskazówek i porad znajdziesz także tabelę produktów o niskim, średnim i wysokim IG oraz blisko 100 przepisów na dania główne, śniadania, sałatki, koktajle, zupy, desery i przekąski - wszystkie smaczne, sycące i łatwe do przygotowania.

DIETA DLA ZDROWIA NISKI INDEKS GLIKEMICZNY

DIETA DLA ZDROWIA NISKI INDEKS GLIKEMICZNY

DIETA DLA ZDROWIA NISKI INDEKS GLIKEMICZNY

 
Pierwsze rozdziały to tak naprawdę wyjaśnienie tego czym jest INDEKS GLIKEMICZNY. Co się dzieje w naszym organizmie kiedy jemy produkty z dużą zawartością cukru, a co z małą. Nawet są rysunki, które obrazują zachodzące procesy w naszym organizmie.

DIETA DLA ZDROWIA NISKI INDEKS GLIKEMICZNY

DIETA DLA ZDROWIA NISKI INDEKS GLIKEMICZNY


Wszystko jest bardzo prosto i zrozumiale wytłumaczone, ale nie jest tego na tyle dużo by mogło zanudzić. Wszystkie potrzebne informacje, a później ogromna ilość świetnych przepisów.

DIETA DLA ZDROWIA NISKI INDEKS GLIKEMICZNY

DIETA DLA ZDROWIA NISKI INDEKS GLIKEMICZNY


Proste do zrobienia, oczywiście zdrowe, a produkty, które są potrzebne do zrobienia tych dań łatwo dostępne.

DIETA DLA ZDROWIA NISKI INDEKS GLIKEMICZNY
 
DIETA DLA ZDROWIA NISKI INDEKS GLIKEMICZNY


DIETA DLA ZDROWIA NISKI INDEKS GLIKEMICZNY


Podoba mi się też to, że w książce została umieszczona tabela z produktami, które mają niski indeks glikemiczny, średni i wysoki. Można łatwo porównać sobie to co jedliśmy do tej pory i oczywiście poszukać zamienników.

Książka bardzo mi się spodobała, zarówno wizualnie jak i jej zawartość zachęca do czytania.

DIETA DLA ZDROWIA NISKI INDEKS GLIKEMICZNY


Autor: Agata Lewandowska
Wydawnictwo: Wydawnictwo RM
Ilość stron: 200
Oprawa miękka

Serdecznie polecam wszystkim tym, którzy chcieliby zmienić coś w swoim jadłospisie albo zwyczajnie mają problem z cukrem :)

Zwracacie uwagę na to co jecie czy ma niski czy wysoki indeks glikemiczny?




Książki szukajcie na stronie wydawnictwa → tutaj

https://www.rm.com.pl/
 

15 komentarzy:

  1. Takie publikacje są na pewno bardzo przydatne. Dobrze wiedzieć, że takowa istnieje na rynku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Thanks for your sharing 😊 have a nice day...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatna publikacja. Lubię książki zawierające inspirujące przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dbam o swoją dietę, która jest wegetariańska i o niskim indeksie właśnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Warto mieć na swojej kucharskie półce taką książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie książki zawsze działają na mnie motywująco.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moj dawny sasiad byl na diecie Montigniaca i sobie chwalil efekty :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Tego typu książki są bardzo fajne dla osób z insulinoopornością, które dopiero rozpoczynają swoje życie z niskim indeksem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mimo, iż nie mam problemu to jednak chętnie wypróbowałabym parę przepisów.

    OdpowiedzUsuń
  10. Great post dear, so nice and interesting, love it!     

    OdpowiedzUsuń
  11. Kisązka dla wielu osob okaże się pomocna ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. gotowanie nie jest dla mnie totalnie, na szczęście mąż gotuje ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. Na pewno znajdzie grono odbiorcow

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyznam, że nie zwracam uwagi na skład czy inne rzeczy - jem to co lubię ;)

    OdpowiedzUsuń